Formació

C25-169 / Taller pràctic en règim jurídic de les subvencions

  • Modalitat Videoconferència
  • Acreditació Aprofitament
  • Tipus de formació Curs
  • Àmbit: Jurídic
  • Codi: C25-169
  • Dies: 25, 26 de novembre, 2, 3, 9, 10 i 16 de desembre de 2025
  • Horari: de 17 a 19 hores
  • Durada: 14
  • Places: 25
  • Lloc: Plataforma Cisco Webex
Data límit d'inscripcions

Objectius

. Interpretar i aplicar el marc legal vigent en matèria de subvencions, amb especial atenció a les situacions grises o d’interpretació complexa.
. Desenvolupar competències pràctiques per a la redacció de convocatòries, plans estratègics, convenis i justificacions amb criteris tècnics i jurídics sòlids.
. Conèixer els mecanismes de control, fiscalització i reintegramen, i saber aplicar-los correctament a partir de supòsits pràctics.
. Millorar la capacitat de diagnosi i resolució de casos en l’àmbit de la gestió subvencional, reforçant la seguretat jurídica i la qualitat de les actuacions administratives.

Programa

1. Convocatòria de subvencions: Marc conceptual.
- Delimitació de situacions jurídiques grises d’aplicació o no de la Llei de Subvencions.
- El Pla Estratègic de subvencions. Redacció de plans, seguiment i avaluació.
- Excepcions a la concurrència. Redacció de convenis i justificació de situacions extraordinàries.
2. Justificació.
- Tipus de justificació i aportació de models.
3. Control i fiscalització.
- Fiscalització del procediment d’atorgament de subvencions
- Control financer de comptes justificatius i control de beneficiaris
4. Reintegrament.
- Concepte i procediment amb supòsit pràctic

Destinataris

Personal tècnic i jurídic d’administracions públiques amb responsabilitats en la tramitació, gestió, control o justificació de subvencions.
Aquesta activitat formativa implica assistir en modalitat videoconferència, en conseqüència, amb la vostra inscripció us comprometeu a disposar d’un espai adequat amb les condicions tècniques apropiades per seguir amb normalitat les sessions. És incompatible l’assistència a l’acció formativa amb la dedicació a altres tasques.

Metodologia

El taller adopta un enfocament pràctic i aplicat, amb una combinació de:
- Exposicions breus de marc normatiu i conceptual, que situen el contingut legal clau.
- Anàlisi de casos reals i supòsits pràctics, per reforçar l’aprenentatge des de l’experiència i la realitat administrativa.
- Treball col·laboratiu i debat tècnic, per resoldre dubtes i compartir bones pràctiques entre les persones participants.
- Aportació de models i plantilles útils, per facilitar la transferència del coneixement a l’entorn laboral quotidià.
Cada sessió de 2 hores està pensada per ser àgil, dinàmica i orientada a la resolució de problemàtiques reals de l’àmbit públic

Requisits

Es requereix per participar-hi un ordinador, connexió a internet i càmera web.
S'ha de tenir la càmera connectada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.