Una seixantena de persones han treballat per fer possible la instal·lació del nou pont durant una jornada de treball que s’ha allargat durant tota la nit de dissabte, des de les onze de la nit fins vora les deu del matí d’aquest diumenge. La nova estructura metàl·lica que ja llueix al terme municipal d’Amposta marca una fita en el projecte d’extensió de la Via Verda de la Val de Zafan, que permetrà que quedin connectats els dos parcs naturals de les Terres de l’Ebre.
L’operativa de la instal·lació ha estat complexa i ha obligat a realitzar talls totals a l’AP-2 i la C-12, vies que creua la passarel·la metàl·lica que s’integra en el traçat d’aquesta via verda. L’estructura té una llargada total de 90 metres i una amplada de 3 metres, composta per un tram de 50 metres de 48 tones de pes i un tram de 40 metres que pesa 38 tones. Per poder dur a terme la seva col·locació s’ha usat un transport especial i una grua de 650 tones, així com altra maquinària que ha permès recolzar-la als dos estrets i la pila intermitja de formigó armat.
L’extensió de la Via Verda de la Val de Zafan, projecte liderat per la Diputació de Tarragona i la col·laboració dels ajuntaments de Roquetes, Tortosa, Amposta i la Ràpita, avança a bon ritme i es preveu que estigui operativa a principis del 2026. Compta amb un pressupost de 6,3 milions d’euros, 5 dels quals finançats pel Fons de Recuperació Europeu Next Generation.
Els treballs que s’estan executant actualment dins d’aquest projecte se centren en els trams dels antics traçats ferroviaris en desús que quedaven aïllats i especialment aquells trams de connexió que fan necessària l'obertura de traçats nous. Aquests trams en particular se situen a partir del nucli de la pedania de Vinallop (terme municipal de Tortosa) i diversos trams dins els termes municipals d'Amposta i la Ràpita.

