Formació

C25-179 / Curs: De la confiança a la cohesió de l’equip

  • Modalitat Presencial
  • Acreditació Assistència i Aprofitament
  • Tipus de formació Curs
  • Àmbit: Gestió estratègica i qualitat
  • Codi: C25-179
  • Dies: 3 i 10 de juliol. Sessions del mes de setembre pendents de determinar
  • Horari: de 9.30 a 13.30 h
  • Durada: 16
  • Places: 40
  • Lloc: Ajuntament de Camarles
Data límit d'inscripcions

Objectius

• Afrontar la realitat emocional del grup, des del reconeixement dels hàbits que la creen i la mantenen.
• Promoure el canvi des de la presa de consciència de la realitat del grup.
• A partir de la comprensió de la realitat emocional i de la cultura, esbossar la visió ideal del grup, l’efecte de la qual dependrà del nivell de connexió amb la realitat emocional dels diferents integrants.
• Fomentar l’equip autogestionat.

Programa

1. Treballar en equip.

. Radiografia de la situació actual de l’equip i projecció de futur.
. Resultats del qüestionari de funcionament de l’equip.
. Dinàmica de representació de la situació actual i desitjada.
. La col·laboració i la participació a l’equip de treball.
. Competició versus cooperació.

2. El rol de cada membre en la construcció de l'equip.

. El paper actiu de tots els membres.
. Responsabilitat individual i compartida.
. La implicació en l’equip.
. Actitud proactiva.
. Rols facilitadors en la gestió de conflictes.

3. L'equip com a creació permanent.

. L’equilibri dinàmic al funcionament de l’equip.
. Flexibilitat i apertura. Adaptabilitat.
. Donar i rebre en la dinàmica diària.
. Converses que construeixen equip.

4. Habilitats conversacionals a l'equip.

. Estils de comunicació i resultats a l’equip.
. Inèrcies comunicatives.
. Mecanismes per comunicar-se dins l’equip. Finestra de Johari.
. L’escolta activa.
. Ús del llenguatge no verbal.
. Actes de la parla: Afirmar, opinar, jutjar, demanar i oferir.
. La retroalimentació. Feedback de reconeixement i de reconducció.
. Assertivitat com a actitud constructiva i respectuosa.
. Les bones preguntes.

Destinataris

Personal tècnic i administratiu de l'Ajuntament de Camarles

Metodologia

Les dinàmiques més freqüents seran la simulació de rols, el treball en grups de 4 o 5 persones, les activitats pràctiques i la posada en comú de les reflexions individuals.
El formador/a introduirà els conceptes de manera breu en alguns casos i, en d’altres, aprofitarà l’experiència que aportaran les dinàmiques per desenvolupar continguts importants.
El grup abordarà tots els continguts des de la perspectiva de l’aportació individual a l’equip i de la necessitat que hi hagi el màxim equilibri entre tots els rols.

Requisits

Sense requisits específics