Promocionar i difondre la Costa Daurada com una destinació enogastronòmica i oferir als visitants una oferta estructurada d’activitats i experiències singulars en aquest àmbit al territori. Amb aquest objectiu, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona ha editat el primer mapa enogastronòmic de la Costa Daurada, que convida a explorar el territori a través de propostes en què la cuina i el món del vi són els protagonistes. Amb el títol: 'Enogastronomia a la Costa Daurada. Mil sabors per descobrir', el mapa ubica els productes locals al voltant dels quals s’ha creat una experiència turística, amb imatges i textos que conviden a viure les diferents propostes.
Experiències singulars amb l’enogastronomia com a protagonista
Les experiències es detallen en un nou apartat del web Costa Daurada: https://costadaurada.info/activitats/enogastronomia, accessible des del mapa,a través d’un codi QR, on es poden navegar per les diferents categories d’experiències i conèixer les propostes, la seva localització i els detalls de contacte dels organitzadors. Un tast de vi mirant les estrelles, un sopar sensorial sobre tines centenàries o una ruta en bicicleta travessant un paisatge d’oliveres són, només, alguns exemples de les moltes experiències que es troben a l’abast. El mapa també convida a conèixer i a participar dels esdeveniments enogastronòmics, de les tradicions, i de les rutes a peu pels paisatges naturals on s’originen els productes locals de qualitat.
El mapa s’adreça tant a públic interessat en el món de la cuina i del vi, com a potencials visitants disposats a gaudir de noves experiències i propostes, en aquest cas vinculades a l’enogastronomia.
El nou material de promoció i difusió elaborat pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona és el resultat del treball realitzat a través de l’Espai de Millora d’enogastronomia, que reuneix agents del sector públic i privat d’aquest àmbit per coordinar la promoció conjunta d’aquest producte turístic. L’elaboració del mapa enogastronòmic ha permès, alhora, fomentar el treball conjunt entre els diferents agents per a l’articulació de futures noves rutes i productes.