El número d'atenció telefònica 060 ha començat a proporcionar informació sobre assumptes relacionats amb el Pla de recuperació, transformació i resiliència. Es tracta d'un nou servei d'assistència i acompanyament dirigit especialment a particulars, pimes i autònoms per tal de facilitar el seu accés a les convocatòries d'ajudes obertes en el marc d'aquest pla.
El 060 és un canal d'atenció telefònica de l'Administració General de l' Estat que dona suport a la ciutadania les 24 hores dels 365 dies de l' any. Disposa d'una plataforma de telefonia de xarxa intel·ligent que atén, de manera directa i centralitzada, les trucades dels ciutadans i, en cas de necessitat, les deriva a operadors especialitzats en les diferents matèries.
Actualment el 060 integra prop de 230 línies telefòniques de diferents òrgans administratius i més de 25 serveis d'atenció al ciutadà. En el marc d'aquesta integració i unificació dels diferents números d'atenció telefònica de l'Administració General de l'Estat, impulsada pel Ministeri d'Hisenda i Funció Pública, juntament amb el Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, s'ha iniciat la col·laboració del 060 amb el Pla de recuperació, transformació i resiliència.
D'aquesta manera, el 060 servirà de finestreta única d'atenció a la ciutadania per canalitzar les consultes telefòniques sobre els fons europeus. Per la posada en marxa d'aquest servei s'ha proporcionat formació sobre el Pla de recuperació a tots els agents del 060 i, en particular, sobre les convocatòries sobre les quals ja s'estaven rebent un elevat nombre de consultes. Al voltant del 90% de les consultes referents al pla que es rebien en aquest canal d'assistència tenien a veure amb les ajudes convocades sobre el Kit Digital –ajudes per impulsar la digitalització de pimes i empreses i gestionades per Red.es–, ajudes relacionades amb l'autoconsum, mobilitat eficient i sostenible i rehabilitació energètica –gestionades per cadascuna de les comunitats autònomes i coordinades per l'Institut de Diversificació i Estalvi de la Energia (IDAE)–, i els ajuts per a la rehabilitació residencial i de suport al transport sostenible, segur i connectat –gestionades per les comunitats autònomes i coordinades pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana–.
La formació específica impartida permetrà als agents del 060 respondre a les consultes que es rebin. En cas de ser necessari es podran derivar als serveis d'atenció telefònica específics posats en marxa per Red.es per a les convocatòries del Kit Digital i per l'IDAE, per als ajuts relacionats amb l' autoconsum, mobilitat eficient i sostenible i rehabilitació energètica. A més, des del 060 també es podran gestionar les consultes via correu electrònic amb aquells organismes que no comptin amb serveis telefònics propis.
De manera complementària i per tal d'arribar a la ciutadania que és a l'estranger la informació i consultes sobre el Pla estarà disponible també a través del canal WebChat 060, accessible des del Punt d'accés general electrònic de l'AGE i la web del Pla de recuperació, transformació i resiliència, que proporciona de forma clara, accessible i permanentment actualitzada, tota la informació relacionada amb el Pla.