Un total de 65 empreses europees líders en l’organització d’esdeveniments s’apleguen aquest aquesta setmana a la Costa Daurada, en el marc del Meet Catalunya, el principal esdeveniment professional en aquest àmbit. El centre de convencions de PortAventura acull aquest dimarts la jornada inaugural, que comptarà amb la participació, també, d’una vuitantena d’agents de tot Catalunya, entre empresaris, gestors d’espais, establiments i ens públics de promoció turística. El Meet Catalunya està organitzat per l’Agència Catalana de Turisme a través del seu organisme de promoció per aquest segment: el Catalunya Convention Bureau.
Durant la trobada, l’ens especialitzat en la promoció d’esdeveniments del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, el Costa Daurada Convention Bureau, presentarà a tots els assistents l’oferta de la Costa Daurada. A més, s’hi han programat trobades individuals per acostar als organitzadors d’esdeveniments els recursos turístics i activitats que el nostre país ofereix a aquest sector. El turisme MICE (acrònim de les paraules en anglès: reunions, incentius, congressos i esdeveniments) va atraure 1,6 milions de turistes l’any 2019 a Catalunya, amb una despesa global de 1.741,9 milions d’euros*, segons dades de l’INE (Institut Nacional d’Estadística).
La vicepresidenta del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Camí Mendoza, ha donat la benvinguda als assistents a l’esdeveniment. Des del Patronat s’ha organitzat aquest dilluns una singular rebuda amb una cercavila d’elements festius dels municipis de Vila-seca i Salou, que han col·laborat en la iniciativa i que han mostrat aquesta vessant de la nostra cultura popular. La vetllada de networking ha comptat, a més, amb la presència dels alcaldes d’aquestes dues poblacions, de la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya i del director de l’Agència Catalana de Turisme.
Coincidint amb la trobada, el Costa Daurada Convention Bureau ha organitzat, els dies 12 i 13 d’octubre, diferents visites guiades per a periodistes especialitzats i 14 agències d’organització d’esdeveniments dels principals països emissors d’aquest segment turístic com França, Itàlia, Alemanya i els països nòrdics, per tal que coneguin els actius amb què compta la Costa Daurada.