La demarcació de Tarragona rebrà 3.461.380,80 milions d’euros en concepte de subvencions per a la transformació i modernització del petit comerç. Aquestes subvencions procedeixen dels fons europeus Next Generation, que contemplen una dotació de 415 milions d’euros entre els anys 2021 i 2023 per a afavorir i impulsar la competitivitat del petit comerç. Concretament, la convocatòria estava dotada amb 104,52 milions d’euros, dels quals Catalunya n’ha obtingut un 9,4%.
Les actuacions estan distribuïdes en tres línies previstes per a ajudar a la transformació i modernització del petit comerç dins del Pla de competitivitat i modernització del sector turístic (Component 14) i d’Impuls a la Pime (Component 13) del Pla de Recuperació, Transformació i Resilència.
Els projectes seleccionats a la demarcació de Tarragona són els següents:
Projecte: Tarragona Centre Comercial Obert. Projecte de transformació i digitalització comercial en un nou espai urbà comercial ampliat de Tarragona
Beneficiari: Ajuntament de Tarragona. | Subvenció: 1.199.158,40 euros
Aquest projecte pretén establir interconnexions comercials entre el focus comercial del mercat Central amb diferents focus comercials. Aquest projecte també abordarà el repte d’articular sinergies entre el patrimoni i el comerç.
Projecte: Amposta prop de tu. Programa de transformació cap a un model de comerç de proximitat tecnològic
Beneficiari: Ajuntament d’Amposta | Subvenció: 444.367,20 euros
El projecte té com a objectiu la recuperació del mercat municipal, el desenvolupament del mercat no sedentari i les seves zones adjacents, així com la transformació digital i sostenible del mercat municipal i el comerç d’Amposta, a través d’accions que promoguin la seva innovació tecnològica, la sostenibilitat, la sensibilització i la formació.
La proposta inclou la rehabilitació del mercat seguint criteris d’accessibilitat i eficiència energètica, el projecte d’aparador virtual Shopping Amposta, que donarà a conèixer els canals digitals de contacte i comunicació habilitats, la creació d’un servei de màrqueting digital i l’elaboració d’un estudi per a la reactivació dels locals no actius, entre d’altres actuacions.
Projecte: Impulsant un nou bulevard digital a l’Avinguda Barcelona
Beneficiari: Ajuntament de Mont-Roig del Camp | Subvenció: 1.817.855,20 euros
El projecte inclou la segona fase de remodelació de l’Avinguda Barcelona, a més de diferents accions, paral·leles a l’obra, centrades en la digitalització dels comerços i de l’entorn comercial.