Ens locals

Subvencions per ampliar i diversificar l’oferta cultural en àrees no urbanes en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència finançat per la Unió Europea (Next Generation EU).

Línia

La finalitat d'aquestes ajudes és seleccionar, en règim de concurrència competitiva, els beneficiaris de les subvencions per ampliar i diversificar l'oferta cultural en àrees no urbanes.

1. Impulsar l'activitat, la creació, les pràctiques i els processos culturals contemporanis, en estreta vinculació amb les comunitats i els seus contextos socials, territorials i culturals específics, contribuint a la construcció de nous relats, imaginaris, representacions, estètiques, valors i actituds per al medi rural.

1. Promoure la dinamització, la modernització i la innovació dels sectors, i agents culturals i creatius que treballen en el medi rural, afavorint la generació de treball, la professionalització i la creació de xarxes professionals locals, regionals i nacionals, així com promoure la igualtat de gènere en aquests sectors.

1. Afavorir la inclusió i estimular la participació ciutadana activa en l'activitat cultural.

1. Promoure la diversitat cultural, així com el diàleg i l'intercanvi rural-urbà.

1. Impulsar la contribució de la cultura als objectius de desenvolupament sostenible (ODS), sobretot aquells vinculats amb la sostenibilitat mediambiental.

Beneficiaris

1. Entitats de l’Administració local de Catalunya: ajuntaments, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats de municipis, consorcis d'ens locals, consells comarcals i diputacions provincials, així com els ens públics que en depenen.

1. Fundacions, associacions i altres entitats privades sense finalitat de lucre.

1. Empreses privades i altres entitats amb finalitat de lucre, així com els professionals inscrits en el Règim especial de treballadors autònoms

Termini de presentació

El període per presentar les sol·licituds és del 20 de setembre a l’1 d’octubre de 2024.

El dia 1 d’octubre de 2024 es poden presentar sol·licituds fins a les 14:00:00 hores.

Import de la convocatòria

• L'import de les subvencions per a cada projecte és, com a màxim, del 80% de la despesa subvencionable de les actuacions, amb un màxim de 30.000,00 €.

• L'import mínim que es pot sol·licitar és de 25.000,00 €. S'han d'inadmetre les sol·licituds de subvenció d'un import inferior a 25.000,00 € o que continguin un pressupost del projecte inferior a 31.250,00 €.

Així mateix, s'han de denegar les sol·licituds de subvenció per a projectes que, un cop valorats, només puguin obtenir una subvenció inferior a 25.000,00 €.

Enllaç

DOGC