La DO Tarragona ha presentat aquest matí un projecte de rellançament de l’enoturisme: la nova oferta enoturística d’una vintena de cellers de les quatre comarques, agrupades ara sota el paraigua de la Ruta del Vi de la DO Tarragona. El projecte es complementa amb una nova web dedicada exclusivament a l’enoturisme i també divers material promocional editat en català i castellà que es farà servir a partir d’ara.
La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, ha assistit a l’acte de presentació que ha tingut lloc aquest dijous al Santuari de la Mare de Déu de Montserrat de Montferri, a l’Alt Camp. Durant la presentació ha destacat que ‘des de la Diputació entenem que el turisme és un sector clau per a la reactivació econòmica de les nostres comarques. Aquesta nova ruta implica la creació d’oferta estructurada al voltant dels cellers i dels productors, propostes que afegeixen valor a l’oferta turística, la diversifiquen i promouen un moviment de visitants que tenen hàbits de consum de gran potencial qualitatiu, des del punt de vista de la despesa’. A l’acte també hi han participat l’alcalde de Montferri, Josep Ruiz; la presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, Gemma Carim; el president del Consell Comarcal de l’Alt Camp, Mateu Montserrat; el delegat territorial de la Generalitat d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Àngel Xifré, i el president de la DO Tarragona, Vicenç Ferré.
L’objectiu final d’aquest projecte de la DO Tarragona és aconseguir situar a l’imaginari de l’enoturista català la DO Tarragona i els seus cellers com una destinació turística de primer nivell i que sigui prou atractiva per ajudar a diversificar l’economia de la zona i també incrementar el coneixement i la venda directa dels vins dels mateixos cellers. Impulsat des del Consell Regulador de la DO Tarragona ha comptat amb la direcció tècnica de la consultoria turística Tourislab, que durant mig any ha fet el treball de camp per agrupar, tutelar i singularitzar les propostes enoturístiques agrupades dins la ruta. La DO Tarragona considera que, després de la sotragada de l’any passat, és un bon moment per impulsar l’enoturisme com una alternativa d’oci segura i que connecta amb la natura, el paisatge i el territori.
L’enoturisme a la DO Tarragona en dades
Tot i que diversos cellers de la DO Tarragona ja treballen l’enoturisme des de fa temps amb diversos exemples d’èxit i gran acollida pel públic, la Ruta del Vi de la DO Tarragona ha de servir per generar unitat i per potenciar i superar el nombre de visitants actuals en el seu conjunt. A la DO Tarragona, abans de la pandèmia, les activitats enoturístiques dels cellers oferien la quantitat de 25.000 visitants l’any, una xifra que s’espera poder incrementar notablement un cop la situació sanitària es normalitzi i es pugui difondre àmpliament la ruta entre aficionats a l’enoturisme i empreses especialitzades del sector del turisme actiu.
Amb la Ruta del Vi de la DO Tarragona se certifica l’aposta dels cellers per l’enoturisme com a opció clara de futur i de projecció. De fet, a la Ruta del Vi de la DO Tarragona hi participen 19 cellers de tot el territori vitivinícola, encapçalat per l’Alt Camp i la Ribera d’Ebre, que aporten el 80% dels cellers visitables, però també amb cellers al Tarragonès i al Baix Camp.
La ruta aplega 19 visites a cellers i 37 experiències singulars, que van des d’una passejada amb carruatge amb tast de vins a visites i tastos singulars a la vinya, rutes amb llagut o descens per l’Ebre amb caiac, passejades entre vinyes, circuits de marxa nòrdica o propostes que mariden el vi i la gastronomia de la zona.