El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona ha organitzat aquest dijous la Jornada In & OUT amb el títol “Mercat d’excursions a la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre”. En el decurs d’aquest esdeveniment les principals comercialitzadores d’experiències turístiques de Catalunya i l’Estat han mantingut més d’un centenar de reunions de treball amb els responsables de les empreses que programen i organitzen aquest tipus d’activitats a la demarcació.
Amb la celebració d’aquest esdeveniment, el Patronat de Turisme recupera una acció de suport a la comercialització que es va iniciar l'any 2010, i que dona resposta a les necessitats detectades entre actors públics i privats per tal d’afavorir l’intercanvi del flux de visitants entre el litoral i les zones d’interior i facilitar la desconcentració de l’activitat turística.
L’espai de convencions de La Boella, a la Canonja, ha reunit un total de nou operadors que comercialitzen l’oferta d’activitats i excursions i 56 empreses d’activitats de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre amb experiències vinculades a productes diversos com enoturisme, cicloturisme, activitats nàutiques o de tipus cultural.
S’hi han mantingut un total de 126 reunions, un clar indicador de l’elevat volum de propostes generades a les dues marques turístiques, tant a la Costa Daurada com a les Terres de l’Ebre, així com de la diversitat d’una oferta que contribueix a la competitivitat de les destinacions. L’elevada participació i el volum de trobades que s’hi desenvolupen confirmen, alhora, l’enorme interès de les empreses comercialitzadores per les experiències que s’hi ofereixen per als seus potencials clients.
En el marc d’aquest esdeveniment, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona va fa oferir el mes de setembre la sessió formativa online “Claus per millorar els teus resultats de venda d'experiències”, que va permetre acostar a les empreses organitzadores d’activitats del territori les principals plataformes de reserva d’activitats, visites i experiències turístiques a nivell nacional, estatal i internacional. Durant la sessió, els portals de comercialització van donar a conèixer les principals estratègies per posicionar els producte turístics que ofereixen la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre.