Carreteres

Les obres d’extensió de la Via Verda de la Val de Zafan avancen amb la col·locació aquest cap de setmana del nou pont que creuarà l’AP-7 i la C-12 al terme municipal d’Amposta

La instal·lació de la nova passarel·la està prevista per la nit de dissabte a diumenge, fet que suposarà talls totals del trànsit en aquestes vies
  • Publicat15/05/2025

Les obres d’extensió de la Via Verda de la Val de Zafan avancen amb la col·locació la nit de dissabte a diumenge d’un nou pont que permetrà creuar tant l'AP-7 com la carretera C-12 dins el terme municipal d'Amposta. La nit de dissabte a diumenge es durà a terme la instal·lació de la passarel·la metàl·lica, de 90 metres de llargada total. L’actuació implicarà talls de trànsit a les dues vies entre les 22:15h i les 6:45h:

-Autopista AP-7. Calçada sentit nord tallada entre les sortides núm 42 (Vinàros) i 41 (Amposta), entre les 22.15h del dia 17 de maig fins les 06.45 del dia 18 de maig.

-Autopista AP-7. Calçada sentit sud, tallada entre les sortides núm. 41 (Amposta) i 42 (Vinaròs), entre les 01.30 i les 03.00h del dia 18 de maig

-Carretera C-12. Carretera tallada entre les 02.30h i 05.00h entre els punts quilomètrics 1+800 (rotonda Maruja Pla) i 5+000 (intersecció nord Amposta, cruïlla amb TV-3443 a, sota el pont AP-7)

Es tracta d'una passarel·la metàl·lica en gelosia, de 90 metres de llargada total, amb dos vànols, el primer sobre l'autopista de 50 metres, i el segon, sobre la C-12, de 40 metres de llargada. Aquesta estructura es recolza mitjançant dos estreps i una pila intermitja, tots ells de de formigó armat. L'amplada de la passarel·la és de 3 metres, fet que permetrà el pas amb comoditat de les persones usuàries de la via verda.

Aquesta és una actuació destacada dins el Projecte d’extensió de la Via Verda de la Val de Zafan de Tortosa a la Ràpita, que permetrà que aquesta infraestructura d’ús turístic i ciutadà (practicable en bicicleta o a peu) arribi finalment al litoral i, per tant, uneixi els dos parcs naturals de les Terres de l’Ebre: el dels Ports i el del Delta de l’Ebre. El projecte està liderat per la Diputació de Tarragona en col·laboració amb els ajuntaments de Roquetes, Tortosa, Amposta i la Ràpita, i compta amb un pressupost de 6,3 milions d’euros, finançats pels Fons de Recuperació Europeu Next Generation amb 5 milions d’euros. 

Es preveu que la nova via verda estigui ja operativa a principis de l’any 2026. A l’actualitat els treballs que s’estan executant se centren en els trams dels antics traçats ferroviaris en desús que quedaven aïllats i especialment aquells trams de connexió que fan necessària l'obertura de traçats nous. Aquests trams en particular se situen a partir del nucli de la pedania de Vinallop (TM Tortosa) i diversos trams dins els termes municipals d'Amposta i la Ràpita.

Segons la diputada d’Infraestructures al Territori de la Diputació de Tarragona, Iris Castell, "la col·locació d'aquesta passarel·la és una fita important en el marc de l’ambiciós projecte que lidera la Diputació de Tarragona i que suposarà l'extensió de la Via Verda fins al Delta de l’Ebre, amb 27 quilòmetres nous”.

La diputada delegada d'Infraestructures del Territori, Iris Castell, i l'alcalde d'Amposta Adam Tomàs a la Via Verda
La diputada delegada d'Infraestructures del Territori, Iris Castell, i l'alcalde d'Amposta Adam Tomàs a la Via Verda
L'estructura que s'ha de col·locar aquest dissabte per connectar la Via Verda
L'estructura que s'ha de col·locar aquest dissabte per connectar la Via Verda

Notícies relacionades