Diversos projectes de la demarcació de Tarragona aconsegueixen finançament dels fons europeus Next Generation. Es tracta de projectes que inclouen obres que tenen en compte la innovació tecnològica, el respecte pel medi ambient i el foment del canvi de paradigma del model productiu dins la línia per a la implantació de zones de baixes emissions i la transformació digital i sostenible del transport urbà. Es localitzen a Tarragona (3.003.080 euros), Reus (4.792.157 euros), el Vendrell 1.067.854 euros) i Tortosa (1.504.755.euros).
Les despeses aprovades per a la ciutat de Tarragona, amb les quals ja pot comptar l'ajuntament, es destinaran a sis projectes. Un aparcament dissuasiu al passeig Torroja, per un import de 1.260.678,28 euros; l'adquisició de tres autobusos impulsats per hidrogen verd, pressupostats en 600.000,00 euros; la conversió en zona de vianants del carrer Canyelles, que costarà 316.003,83; l'aparcament de la zona nord al cementiri, prevista per 296.360,69 euros; la digitalització de l'activitat dels serveis públics de transport en la millora del servei, que suposarà una inversió de 270.000 euros, i la urbanització dels carrers López Peláez i Josepa Massanés, valorada en 260.037,87 euros.
A Reus es preveu destinar 260.037,87 euros al servei de bicicletes compartides; 1.035.905,84 euros a les mesures de zona de vianants; 1.020.734,78 euros a l'execució de carrils bici; 588.993,75 euros a mesures de pacificació del trànsit; 396.023,08 euros a la implantació d'una zona de baixes emissions, i 215.100,00 euros a actuacions complementàries en aquestes zones de baixes emissions.
Al Vendrell es destinen 1.067.854 euros a la conversió en zona de vianants el carrer Cristina Baixa, el pont de França i els seus accessos.
Tortosa ha obtingut 1.504.755 euros per a cinc actuacions. Les primeres fan referència a la urbanització de la plaça de l’Ajuntament i dels carrers de l’entorn i a l’adequació i reposició de les voreres als carrers Mossèn Manyà i Sebastià Juan Arbó de Vora Parc. També hi figura l’actuació de transformació que s’està duent a terme al carrer Cervantes i, finalment, projectes de digitalització i modernització de la xarxa semafòrica i la transformació del carrer Barcelona, entre la plaça de la Unió i la plaça d’Àngel Acosta, fent-lo més accessible per als vianants i amb la incorporació d’un carril bici.