Sumar esforços i estratègies per traslladar al possible turista la diversitat i riquesa de la Costa Daurada i propiciar que la visiti. Aquest és l’objectiu essencial del Conveni Córner per a la participació conjunta i coordinada al programa de fires i a les campanyes de publicitat del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. Enguany, l’han signat 28 ens locals i associacions empresarials.
El conveni, que enguany arriba a la 19a edició, permetrà que tots els participants tinguin presència en 11 fires nacionals, estatals i internacionals i en una campanya de comunicació conjunta, sota el paraigua de la Diputació de Tarragona. D’aquesta manera, es facilita que diferents entitats turístiques públiques i privades puguin participar en aquestes accions independentment de la seva dimensió i a preus competitius.
En aquest sentit, la presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, ha assenyalat que el Córner “és una molt bona opció per als signants, i alhora una oportunitat, ja que els permet arribar millor i més lluny amb l’ajut del Patronat de Turisme de la Diputació i de les marques turístiques que gestionem: Costa Daurada i Terres de l’Ebre”. De la seva part, la presidenta del Patronat, Meritxell Roigé, ha destacat que l’acord “reforça l’estratègia al servei de les 4D: la desestacionalització, la descentralització, l’augment de la despesa i la diversificació de productes”.
La presentació del conveni ha aplegat els signants en un acte al Palau de la Diputació de Tarragona, aquest dimarts dia 14 al migdia, amb la participació de Noemí Llauradó, Meritxell Roigé i l’assistència de la vicepresidenta del Patronat, Camí Mendoza, de les diputades i diputats Teresa Mariné, Sílvia Puerto, Joan Josep Garcia i Josep Forasté.
Enguany, i com a novetat, s’han actualitzat els mecanismes de funcionament del conveni, per tal d’atendre les noves necessitats de les diferents entitats i ens signants i alhora, continuar fent una gestió eficient dels recursos. Així, respecte a la participació a Fires, es contemplen dues modalitats: Mòdul A, amb un taulell únic i compartit amb la resta de signants que hagin fet efectiva la reserva d’espai de la fira (inclou imatge gràfica, opuscles i material audiovisual de les entitats participants), i Mòdul B, amb un espai singularitzat, dins l’espai de l’estand de Costa Daurada, amb taulell independent, dels signants que hagin fet efectiva la reserva d’espai de la fira (inclou imatge gràfica, opuscles i material audiovisual).
La inversió global i conjunta que recollirà el conveni Córner 2023 en fires, promocions, comunicació i màrqueting serà de 370.570€. D’aquesta inversió que assumeix el Patronat, es destinaran 162.470€ a la inversió en fires i promocions i 208.100 a comunicació i màrqueting.
Les fires en què es participarà
Vakantibeurs (Utrecht-Països Baixos), Holiday World (Dublín-Irlanda), ITB (Berlin-Alemanya), Andorra la Vella (Andorra), WTM (Londres-Regne Unit), Expo du Vélo (Estrasburg-França), B-TRAVEL (Barcelona), FITUR (Madrid), Navartur (Pamplona), Expovacaciones (Bilbao), Desafío Lagos de Covadonga (Astúries).
Els participants
-Ens locals: Altafulla, Calafell, Creixell, Cambrils, Cunit, Mont-roig del Camp, Reus, Roda de Berà, Tarragona, Torredembarra, Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, la Selva del Camp, el Vendrell, Vila-seca, Consell Comarcal del Baix Camp, Consell Comarcal de la Conca de Barberà- la Ruta del Cister).
-Associacions empresarials: Associació Hotelera Costa Daurada i Terres de l’Ebre, Associació Hotelera de la Província de Tarragona, Associació Càmpings de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, Associació d’Apartaments turístics de la Costa Daurada, Associació d’Empresaris d’Hostaleria de la Província de Tarragona, Associació Costa Daurada destinació de Golf i Pitch&Putt, Nàutic Parc, Priorat Enoturitme, Aquopolis, PortAventuraWorld, Federació d’Empresaris d’Hosteleria província Tarragona, Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Reus, i Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.