Treballar i Emprendre

Tècnic/a auxiliar d'orientació i/o prospecció (Tarragonès)

  • Pla d'ocupació
  • Número de convocatòria 09-2021-23890
  • Grup C1L
  • Places: 1
  • Adscripció
    Pla d'Ocupació Serveis d'Ocupació als Ens Locals 2021
  • Estat Tancada

    Descripció

    El Pla d’Ocupació de Serveis d’Ocupació als Ens Locals 2021 preveu la contractació de 10 tècnics/es per un període de 6 mesos prorrogable. Els objectius específics del pla d’ocupació són els següents:

    • Proporcionar un servei d’assessorament especialitzat i atenció individualitzada a les persones demandants d'ocupació, posant al seu abast informació, orientació, disseny d'itineraris professionals, tècniques de recerca de feina i acompanyament.
    • Facilitar la gestió d'ofertes de treball, per obtenir la relació òptima entre el perfil professional que requereix l'empresa i el lloc de treball que cerca la persona demandant d'ocupació.
    • Facilitar la comunicació amb les empreses del territori per tal de detectar les necessitats laborals i els perfils demandats per aquestes.
    • Durada prevista del Pla d'Ocupació: 6 mesos amb possibilitat de pròrroga
    • Llocs ofertats: 1 (Tarragonès)
    • Data prevista d'incorporació: novembre de 2022

    Dades de la selecció

    • Inscripcions: del 22 de desembre de 2021 al 4 de gener de 2022
    • Oficina de treball

      Oficina de Treball de la Generalitat de Tarragona-Claret

      Carrer de Sant Antoni Maria Claret, 19 - Tarragona

      Contacte: ofertestgncentre.soc@gencat.cat o al telèfon 900 800 046.
    • Presentació de documentació: del 22 de desembre de 2021 al 19 de gener de 2022

      Seu electrònica de la Diputació de Tarragona


       
    • Data prevista prova: 12 de setembre de 2022
    • Data prevista prova català: 19 de setembre de 2022
    • Data prevista entrevista: 4 d'octubre de 2022

    Requisits

    • Estar inscrit/a a l’Oficina de Treball de la Generalitat com a demandant de millora d’ocupació o demandant d’ocupació no ocupat (DONO). 
    • Posseir el títol de batxillerat, de tècnic o equivalent, tenir superades les proves d’accés a la Universitat per a majors de 25 anys (en aquest cas i d’acord amb l’Ordre EDU/1603/2009, de 10 de juny – BOE núm. 146, de 17 de juny de 2009 -, s’ha d’acreditar estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent a efectes professionals, o bé haver superat al menys 15 crèdits ECTS dels estudis universitaris). Si es tracta d’un títol obtingut a l’estranger, cal disposar de l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació.
    • Estar en possessió del permís de conduir en vigor de vehicles classe B.
    • Posseir el Certificat de nivell suficiència de català (certificat C1)* acreditat mitjançant certificat expedit per l’òrgan competent o una de les titulacions equivalents. 

    * En el cas que no es pugui acreditar documentalment el nivell de català establert, l’aspirant haurà de realitzar una prova de català.

     

    Documentació que cal presentar a la Seu Electrònica de Diputació de Tarragona

    Les persones aspirants, a més de fer la inscripció a l’Oficina de Treball de la Generalitat que correspongui segons l’oferta a què vulguin concórrer, han de presentar, de manera presencial o per qualsevol dels mitjans previstos en la mateixa, un imprès normalitzat de sol·licitud d’admissió a l’oferta corresponent, que es troba a disposició de les persones interessades a la Seu electrònica de la Diputació de Tarragona, o bé completar el tràmit electrònic específic disponible a la Seu electrònica.

    Aquesta documentació s’ha de presentar dins el termini de presentació d’instàncies llevat de l’acreditació del nivell de llengua catalana i/o castellana, si escau, que pot presentar-se fins al moment de la realització de la prova de català i/o castellà, si escau.

    • Còpia simple del DNI/NIE.
    • Còpia simple de la titulació requerida. (Batxillerat, de tècnic o equivalent, tenir superades les proves d’accés a la Universitat per a majors de 25 anys, sempre que es tingui el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent a efectes professionals).
    • Còpia simple de la titulació valorable.
    • Còpia simple del permís de conduir vehicles de la classe B.
    • Còpia simple del certificat de nivell de català requerit.
    • Còpia simple del certificat de nivell de castellà requerit, si escau.
    • Còpia simple del llibre de família (per acreditar els fills i filles a càrrec), si escau.
    • Currículum actualitzat.

    Documents relacionats

    • Criteris d'accés al Pla d'Ocupació Serveis d'Ocupació als Ens Locals 2021: [PDF]
    • Anunci de l'aprovació del llista provisional de persones admeses i excloses en el procés selectiu del Pla d’Ocupació Serveis d’Ocupació als Ens Locals 2021 i la composició de la Comissió de valoració [PDF]
    • Anunci de l'aprovació del llista definitiu de persones admeses i excloses en el procés selectiu del Pla d’Ocupació Serveis d’Ocupació als Ens Locals 2021 i la composició de la Comissió de valoració [PDF]
    • Resultat de la prova pràctica [PDF]
    • Resultat de la prova de català i convocatòria a l'entrevista [PDF]
    • Substitució de la presidenta suplent del procés selectiu [PDF]
    • Resultat de l'entrevista personal [PDF]
    • RESULTAT FINAL [PDF]

     

    Tasques del lloc de treball

    Fer acompanyaments individuals:

    • Realitzar l’entrevista inicial i d’acollida de l’usuari/a.
    • Desenvolupar l’informe de diagnòstic ocupacional inicial de l’usuari/a
    • Definir  conjuntament amb l’usuari/a l’itinerari a desenvolupar, tenint en compte les seves necessitats i la seva trajectòria.
    • Derivar a serveis de formació complementària (si s’escau) per a millorar l’ocupabilitat de l’usuari/a.
    • Facilitar el procés d’apoderament de l’usuari en el desenvolupament del seu propi itinerari per garantir l’assoliment del seu projecte professional.
    • Acompanyar individualment a la persona al llarg del procés d’orientació, oferint-li suport i assessorament per resoldre dubtes concrets que puguin sorgir durant l’execució del seu itinerari.
    • Assessorar els/les usuaris/es en els processos de pràctiques i acompanyar-los durant el procés d’inici, execució i finalització.
    • Oferir suport als/les participants en la preparació d’entrevistes de feina per garantir la seva superació.
    • Dur a terme el seguiment de la inserció laboral i oferir suport en el procés de manteniment del lloc de treball.

    Coordinació interna i treball en xarxa:

    • Coordinar les intervencions amb agents derivadors i/o professionals de l’àmbit social que ofereixen atenció als/les usuaris/es del programa/servei
    • Participar de les reunions d’equip.
    • Compartir tècniques i coneixements amb  altres professionals de l’equip.
    • Realitzar seguiment del programa, projecte o servei amb el/a responsable directe.
    • Mantenir una col·laboració fluida i constant amb l’equip de prospecció.
    • Comunicació d’incidències (si s’escau) i proposar millores a l’equip de coordinació.

    Fer recerca d’informació i tasques administratives:

    • Preparar i actualitzar material sobre filons d’ocupació, diferents estratègies de cerca de feina, material per a les sessions grupals i individuals, etc.
    • Recopilar informació referent a l'oferta formativa i laboral del territori.
    • Registrar dades de l’itinerari dels/les participants en diferents programes informàtics.
    • Elaborar informes d’activitat del programa/servei.
    • Tramitar la documentació vinculada als processos de pràctiques no laborals en empreses.
    • Registre i gestió  de l’oferta a través del canal comunicatiu pertinent (borsa de treball, portal online, base de dades, etc.).

    Realitzar prospecció del teixit empresarial i coneixement del mercat de treball:

    • Analitzar informació relativa al mercat laboral del territori de referència: informes de les promocions econòmiques dels Ajuntaments de la zona, de dades publicades per l’Idescat, dades publicades per les pròpies empreses, etc.
    • Identificar i analitzar les ofertes laborals del territori.
    • Identificar  empreses diana (funcionament, volum, característiques principals, mesures de RSC implementades, etc.

    Realitzar intermediació per cercar acords de col·laboració i establir sinèrgies amb les empreses:

    • Dissenyar el catàleg de serveis de l’àrea de prospecció de l’entitat/organització.
    • Realitzar  visites a empreses per tal de donar a conèixer el catàleg de serveis ajustat a les diferents necessitats.

    Gestionar processos de pràctiques:

    • Identificar empreses interessades en acceptar personal en pràctiques per part de l’empresa.
    • Fer l’emparellament entre persones i llocs de pràctiques.
    • Acompanyar en l’inici de les pràctiques per a presentar el/la participant al/a responsable del procés.
    • Realitzar seguiment del procés i de la satisfacció d’ambdues parts.
    • Valorar la possibilitat d’inserció de l’usuari/a participant.

    Gestionar ofertes de treball

    • Identificar necessitats de contractació de l’empresa.
    • Descriure l’oferta de feina (condicions laborals i perfil competencial requerit).
    • Pactar amb l’empresa el nombre de candidatures a enviar i la tipologia de procés de preselecció que es durà a terme.
    • Rebre candidatures i fer-ne la preselecció corresponent segons acords presos.
    • Realitzar seguiment de les candidatures enviades a l’empresa.
    • Confirmar les insercions i coordinació amb l’equip d’orientadors/es.

    Coordinació amb l’equip i amb les entitats locals del territori.

    • Coordinar les intervencions amb agents derivadors i/o professionals de l’àmbit social que ofereixen atenció als/les usuaris/es del programa/servei.
    • Participar de les reunions d’equip.
    • Compartir tècniques i coneixements amb  altres professionals de l’equip.